Simpele paas cupcakes

 photo cupcakes4_zpshsl8zhik.jpgDit recept heb ik al eerder gedeeld op mijn andere blog LifestyleLou. Toch vond ik het erg leuk om het hier ook te delen. Dit zijn namelijk mijn ‘to go’ cupcakes. Als ik cupcakes maak, is het altijd dit recept en hier mee kun je zo veel variëren als je wilt.

 photo cupcakes2_zpszq0bx4jj.jpg

Ik ben gegaan voor vanille cupcakes met een laagje fondant. De fondant zit er nog niet zo smooth op als ik zou willen, maar ja. Dit was mijn aller eerste poging met fondant er ik vond het best geslaagd.

Wat heb je nodig? (voor 12 cupcakes)
– 125 gr zelfrijzend bakmeel
– 125 gr boter
– 125 gr kristalsuiker
– 8 gr vanille suiker
– 2 eieren
– 3 el melk

– Witte fondant
– De free printables van Elze!

Aan de slag!

★ Mix de boter fijn samen met de kristalsuiker en vanille suiker. Voeg vervolgens de eieren toe. Doe dit één voor één en voeg de volgende toe wanneer het ei is opgenomen in het beslag. Oh ja, vergeet niet de oven op 200 graden voor te verwarmen.

★ Voeg het zelfrijzend bakmeel toe en de melk. Vervolgens klop je het beslag flink door (of doe zoals ik deed: zet de KitchenAid een minuutje op de max), hier wordt het lekker luchtig van!

★ Zoek wat leuke cupcake vormpjes uit en vul deze met het beslag. Bak ze vervolgens af in zo’n 15-20 minuten op 200 graden (ik deed het op 170 graden omdat ik weet dat mijn oven altijd zo’n 30 graden lager moet)

★ Laat de cupcakes afkoelen in het bakblik/op het rooster, zo garen ze nog een beetje door. Haal ze na zo’n 10 minuten uit het blik/van het rooster en laat ze verder afkoelen.

★ Mijn cupcakes waren wat ontploft aan de bovenkant, maar we willen natuurlijk een mooi oppervlak voor de fondant. Snijd de bovenkantjes van de cupcakes af zodat je een mooie oppervlak krijgt en eet dit op.

★ Pak een stuk wit fondant, poeder je werkblad met poedersuiker en vergeet ook je deegroller niet! Rol je fondant uit tot een dunne grote plak. Ik pakte de plak regelmatig op, draaide een kwartslag en rolde weer door. Met een glas die ongeveer de omtrek van je cakeje heeft druk je vervolgens rondjes uit.

★ Leg de fondant rondjes op je cupcakes en prik hier je konijntjes in (oh ja, deze moest je van te voren wel even uitknippen en op een stokje plakken!) en je bent klaar!

 photo cupcakes_zpse0z0yfxo.jpg Cato vond ze ook erg interessant. 😉

Laat een reactie achter

