Gingerbread Latte

 photo gingerbread4_zpseb16d0ae.jpgDit artikel heb ik op mijn andere blog LifestyleLou geplaatst, maar ik vond ‘m te leuk om ‘m hier niet te delen. Misschien is het recept een beetje winters, maar ik houd wel van een koffie en drink er dan ook bijna iedere dag één. Ook vind ik het erg leuk om te varieren met siropen en kruiden, dus voor mij kan deze koffie altijd!

Bij Dille & Kamille kwam ik bij het bak gedeelte gingerbread kruiden tegen. Super leuk! Ik nam ze mee naar huis voor EUR 2,95. Al snel kwam ik op het idee om een gingerbread latte te fabriceren en de volgende dag ging ik aan de slag!

 photo gingerbread2_zps0c5b7df3.jpgWat heb je nodig?
– Gingerbread kruiden (kaneel, kruidnagel, nootmuskaat, gember, koriander, piment en anijs)
– Melk
– Koffie!

 photo gingerbread5_zps47ee953d.jpgZo maak je het:
– Gebruik een deel van de melk om op te warmen (eventueel in een pannetje of melkopschuimer – met de verwarm functie), zodra dit opgewarmd is doe je dit in een mok met daarbij een halve tot een hele theelepel gingerbread kruiden. Eventueel kun je stevia of suiker toevoegen.

– Voeg koffie toe aan de melk en klop tegelijkertijd het andere deel van de melk op, dit wordt je melkschuim. (ik deed dit in mijn melkopschuimer). Wanneer dit klaar is voeg je het toe aan de koffie.

– Als laatst kun je de koffie versieren met een ster of iets dergelijks met deze leuke mallen, dit kun je doen met dezelfde kruiden, maar ook kaneel of cacao. Et voilá, je bent klaar!

 photo gingerbread3_zps47d00127.jpgHoe vinden jullie trouwens dit roerstaafje in sterren vorm? Ik scoorde ‘m ook bij de Dille & Kamille voor EUR 0,70! Ik vond het zo schattig staan. 🙂

Laat een reactie achter

