WeightWatchers: Brownie light

 photo brownie3_zps8ed7fe4b.jpgDit recept staat ook op LifestyleLou, maar ik vind ‘m zo leuk dat ik ‘m hier ook wil delen. Ik heb een tijdje aan WeightWatchers gedaan en ik ben hier goed mee afgevallen. Nog steeds tel ik regelmatig punten in mijn hoofd, maar het echte WeightWatchers programma volg ik niet meer. Doordat ik het programma een tijdje heb gevolgd weet ik nu wat verstandige keuzes zijn. Mijn basismaaltijden zijn dan ook gezond, en daarom kan ik het mij wel veroorloven om wat lekkers te eten! Deze blog staat vol met ongezonde lekkernij (haha), maar soms is het ook fijn om een verantwoord tussendoortje te nemen. Dus zo ontstond de brownie light! Niet echt natuurlijk, want dat bestaat niet. Maar ik vond het wel een leuke naam.

Met dit recept maak je een brownie die je in 8 stukken kunt delen en ieder stukje telt dan voor 3 pro points, dat is niet zo heel veel. Je kunt gewoon genieten van een vers stukje brownie en je er niet eens schuldig over voelen. Beter kan niet!

 photo brownie2_zpsb3e7c7bc.jpgWat heb je nodig?
2 tbsp boter
1/3 cup suiker
1/4 cup water
1/2 tsp vanille extract
1/2 cup bloem
1/2 tsp bak poeder
2 tbsp (ongezoete) cocoa poeder
2 tbsp gehakte walnoten
optioneel:
wat chocolade stukjes/krullen (maakt het wel iets ‘ongezonder’)
1 tsp poeder suiker

Aan de slag!
★ Verwarm je oven voor op 170 graden Celsius. Verwarm de twee eetlepels boter in een pannetje. Wanneer dit gesmolten is doe je dit in een kom en mix je de suiker en het water erbij. Hierna voeg je de bloem, cacao poeder en bakpoeder (haha, ik schreef eerst pakboeder) toe. Mix dit tot een glad beslag.

★ Voeg de walnoten toe aan je beslag. Ik koos er voor om wat witte chocolade krullen toe te voegen, gewoon omdat we dat wel lekker vonden.

★ Doe het beslag in de ingevette bakvorm. Bak de brownies in 20 minuten gaar op 170 graden Celsius. Kijk of je brownie gaar is door er met een saté prikker in te prikken, wanneer er geen beslag meer aan zit is ‘ie goed!

★ Laat de brownie even afkoelen en snijd ze in 8 partjes, eventueel kun je er nog wat poedersuiker over heen strooien. Eetsmakelijk!

 photo brownie_zps7011abcc.jpgIk zie dat ik in dit recept ‘cups’ gebruik in plaats van grammen. Dit is een ouder recept wat ik al op mijn andere blog had geschreven maar ik zal voortaan gewoon grammen gebruiken.

Lijkt deze brownie jou lekker?

Laat een reactie achter

