Review Inventum Cake Pop maker

 photo inventum_zpskd599tgg.jpg Ik liet jullie een tijdje terug al weten dat ik bij Cook & Co een gave roze cake pop maker had gescoord voor een tientje! Ik heb ‘m nu al een aantal keer gebruikt en het leek mij leuk mijn bevindingen online te zetten.

Het gaat dus om de Inventum Babycakes cake pop maken (deze). Bij deze cake pop maker krijg je meegeleverd: een afkoelstandaard, speciale vork om de cakepops er uit te halen en 50 cake pop stokjes. Babycakes beweert dat je mooie cake pops krijgt in 5 – 8 minuten tijd – zonder te draaien. Gelukkig had ik al wat research gedaan en kwam op Laura’s Bakery uit. Zij vertelde dat je de balletjes beter na twee minuten een keer kon draaien voor beter resultaat.

 photo inventumcollage_zpshm6mzad9.jpg
Voordat je de stekker in het stopcontact steekt, is het aan te raden de bakplaat van een laagje olie te voorzien. Dit kan doormiddel van olie op een keukenpapiertje of een olie spray. Zodra je de stekker in het stopcontact steekt, staat de cake pop maker aan. De cake pop maker heeft bovenop twee lampjes: één dat de cake pop maker aan staat, en één gaat branden wanneer de cake pop maker warm genoeg is. Handig!

Ik weet uit ervaring dat wanneer de cake pop maker klaar voor gebruik is, hij véél te warm is. Of het moet zo zijn dat dit alleen bij mijn exemplaar is, maar de eerste lading cake pops die ik maak mislukken gegarandeerd. Ze worden binnen 30 seconde zwart aan de buitenkant en van binnen worden ze niet gaar. Ik heb nu dus ook bedacht dat ik de cake pop maker open zet nadat het lampje brandt, en ik ‘m even voor een minuut of iets laat afkoelen.

Om cake pops te maken kun je gewoon cupcake beslag maken (bijvoorbeeld dit basisrecept voor cupcakes). Om het beslag gemakkelijk in de cake pop maker te krijgen, is het handig een spuitzak te gebruiken. Hiermee kun je kleine toefjes spuiten. Je vult de cake pop maker tot de rand met het beslag en daarna sluit je ‘m.

Als de cake pop maker dus op de juiste temperatuur is, draai je de balletjes na 1,5 – 2 minuten om en laat je ze nog 2 minuten doorbakken. Voor het draaien kun je de meegeleverde vork gebruiken, maar ik vind het zelf niet altijd even makkelijk gaan. Deze vork wordt bij mij dan ook ondersteund door een thee lepeltje. Wanneer je cake pops klaar zijn kun je ze wel gemakkelijk met de vork aanprikken en op het afkoelrekje leggen.

 photo inventum5_zpsqc3ntlrx.jpg Dit is het resultaat van mijn kleine lading cake pops (ik had maar 1/4 van het cupcake recept gemaakt). Zoals je kunt zien zijn de bovenste zwart. Deze zaten nog géén minuut in de cake pop maker toen ik het al aangebrand vond ruiken. Bij het omdraaien bleek dus ook dat ze al pikzwart waren. Jammer! Ik heb ze toch nog even door laten bakken maar eigenlijk was dat niet meer nodig. Die gingen de prullenbak in!

De andere cake pops zijn iets mooier gelukt. Ik moet wel iets meer beslag in de cake pop maker doen om mooie bolletjes te krijgen merk ik. Na twee minuten omdraaien worden ze mooi bruin aan de buitenkant en gaar van binnen. Uiteindelijk ‘bekleed’ ik ze toch met candy melts, dus hoe ze er nu uitzien maakt niet persé uit.

Conclusie

Ben ik tevreden over deze Babycakes cake pop maker? Ja en nee. Het is echt even leren hoe je er mee om moet gaan. Helaas werkt het dus lang niet zoals op de bijsluiter staat (als ik ze er 5 minuten in had laten zitten zonder te draaien stond m’n keuken waarschijnlijk in brand! 😉 ) maar door er zelf bij te blijven en het apparaat te leren kennen is er prima mee te werken. Wat ik vooral zo handig vind is dat het onwijs veel scheelt in tijd! Je hoeft niet eerst een cake te bakken, te verkruimelen en er vervolgens bolletjes mee maken met botercème. Vooral dát is de reden waarom ik met deze cake pop maker werk.

Heb jij ook een cake pop maker?

Laat een reactie achter

