Pink meringue kisses

 photo pink kisses_zpsm8mvnpyr.jpgGoedemorgen! Al eerder deelde ik mijn basisrecept voor meringue. Van de week ging ik weer eens aan de slag, ik wilde namelijk knal roze meringue kisses maken!

Ik werd geïnspireerd door de Meringue Girls uit London, want.. WOW, die meiden kunnen meringue maken als de beste. Ik paste hun kleur- en spuittechnieken toe, maar verder bleef het bij mij bij een ‘simpele’ vanille meringue. Niet dat ze daarom minder lekker waren, hoor! 😉

Benodigdheden:
Basisrecept voor meringues
– Spuitzak
– Kleurstof

 photo pink kisses2_zpshnksft61.jpgEigenlijk staat alles vermeld in mijn ‘basisrecept voor meringue‘. Ik voegde nu alleen heel erg veel strepen toe aan de binnenkant van de spuitzak, roze gecombineerd met zwart om een lekkere donkerroze kleur te krijgen. Verder gebruikte ik geen spuitmondje, maar knipte ik zo’n 1,5 cm van het puntje van de spuitzak af. Ook had ik nog wat aardbeien botercrème over van mijn macarons: die spoot ik aan de onderkant van een merengue, en plakte er één tegen aan. Leuk voor de afwisseling!

 photo pink kisses3_zps2a0lajln.jpgZe waren wederom errug lekker. Met meerdere mensen hebben we van deze kisses zitten snoepen. Krokant van buiten en nog een beetje zacht van binnen. Precies hoe een meringue hoort te zijn!

 photo pink kisses4_zpss2aiuihj.jpg Ga jij ze een keer maken?

Laat een reactie achter

