Wilton Spuitmondjes

 photo wilton_zpsxdusipfg.jpg In verschillende artikelen heb ik het al vaak benoemd: Wilton #1, of #2 en #3. Wat dacht je van 1M? Sommigen zullen miscchien denken: het zal wel. Maar waar heb ik het over als ik met die termen gooi? Vandaag laat ik het jullie zien!

Laat ik maar als eerst beginnen met de naam Wilton: dit is een merk. Een zeer gewaardeerd merk in ‘de bakwereld’ want Wilton verkoopt gewoon kwalitatief zeer goede producten. Bovenstaande foto is een foto van mijzelf toen ik bezig was met het decoreren van de zeester koekjes. Hiervoor gebruikte ik voornamelijk Wilton spuitmondje #1 en #2. Ook heb ik een #3 in huis en hierboven kunnen jullie mooi zien wat nu dus het verschil is: de grootte van de diameter! #1 maakt mooie fijne lijntjes. Hier kun je ook heel goed mee schrijven (bijvoorbeeld met royal icing). #2 gebruik ik vaak om mee te werken wanneer ik de oppervlak van mijn royal icing maak op het koekje. Dit is eigenlijk een prima dikte om lekker mee te werken. Moet je grote oppervlaktes vullen? Dan is #3 een uitkomst! Hier komt lekker veel uit dus ben je sneller mee klaar.

Maar, dit is natuurlijk niet alles. Er zijn veel verschillende soorten spuitmondjes van Wilton. Omdat ik het wiel ook niet uitgevonden heb ga ik het mijzelf niet moeilijker maken dan nodig en laat ik jullie dit fantastisch overzicht (met voorbeelden!) zien van Γ‘lle Wilton spuitmondjes:

9432c60df456bf44dabdae60fb3e622d

Bron

Een gedachte over “Wilton Spuitmondjes

Laat een reactie achter

