Citroen macarons

 photo lemonmacarons3_zpst2hle73q.jpg Vorige week zat ik lekker in een resort in Turkije en geloof het of niet: ik heb héél wat macarons gegeten daar! Haha. Ik moet eerlijk zeggen dat ze niet zo lekker waren zoals je normaal gesproken gewend bent, maar het was prima te doen en ik was al lang blij dat ze te krijgen waren in Turkije. (anders zou ik er niet 30 op hebben gegeten of zo) Toch kon ik het niet laten om thuis direct aan de slag te gaan want na mijn aardbeien macarons had ik de smaak flink te pakken.

Het werden dit keer citroen macarons, daar had ik erg veel zin in! Gelukkig had ik alles in huis om dit te maken (in tegenstelling tot mijn koelkast na de vakantie, die was compleet leeg en ik kon geen fatsoenlijke maaltijd maken, haha!) dus ik ging direct aan de slag.

 photo lemonmacarons2_zpshpnogdi8.jpg
Benodigdheden:
Basisrecept voor macarons
Basisrecept voor botercrème
– Gele kleurstof
– Citroen

Aan de slag!
Het is misschien een beetje makkelijk om uit te werken op deze manier, maar ik heb het recept al eens eerder geschreven, dus waarom zou ik het nu weer helemaal opnieuw typen!? 🙂

– Gebruik het basisrecept voor macarons en voeg aan het einde gele kleurstof toe. Bak de macaron koekjes af zoals aangegeven en laat afkoelen op een koel rekje.

– Voor de vulling maak je botercrème volgens mijn basisrecept voor botercrème. Gebruik maar de helft van het recept! Anders heb je veel te veel. In plaats van melk voeg je nu citroensap toe en wat citroenrasp voor een subtiele, frisse citroen smaak! (ik had iets meer citroensap gedaan dan aangegeven staat in het recept, je moet zelf maar even proeven wat je lekker vindt!)

 photo lemon macaron_zpslwzezpfn.jpg– Vul je macaron koekjes volgens het recept met de botercrème zodat je dubbele macarons krijgt. Ik heb als extraatje nog wat citroenrasp op je macarons geplakt met eetbare lijm. 🙂 Vond ik wel een leuk effect hebben.

Ze waren weer heerlijk! Het is dus niet alleen een mooi plaatje geworden, de smaak was echt goed gelukt. Door de boterscrème subtiel naar citroen te laten smaken krijg je niet een overheersende zure macaron, maar zoet en fris koekje! Ze zijn hier weer goedgekeurd door verschillende mensen. Helaas voelde ik mij niet top en lig ik nu al wat dagen ziek op bed, dus de macarons werden niet opgegeten. Gekoeld in de koelkast kun je ze zo’n 3 – 4 dagen bewaren. Maar ik denk zomaar dat dit bij jullie niet het geval zal zijn! 😉 (of je moet ook ziek zijn en geen trek hebben, haha)

Ga jij deze macarons een keer maken?

Een gedachte over “Citroen macarons

Laat een reactie achter

