Something about food TAG

 photo TAG_zpstlyqbbga.jpgIk ben nu ongeveer een maand online met Baking Lou. Sommigen kennen mij al van LifestyleLou, maar voor anderen ben ik misschien ‘nieuw’. Het leek mij leuk om deze Something about food TAG in te vullen (gemaakt door Tedje!) zodat jullie mij een beetje beter kunnen leren kennen. Maar het is natuurlijk wel een foodblog, dus koos ik voor een food TAG!

Schermafbeelding 2015-06-03 om 11.40.42
Als je iedere dag nog maar één soort gerecht als avondeten zou mogen eten, wat zou dat dan zijn?
Poeh, dat is best lastig! Ik had een tijdje terug direct ‘sushi!’ geroepen, maar nu ik daar zo goed over na denk, denk ik dat ik dat helemaal niet lekker vind iedere dag. Ik bedoel, iedereen kent het vast wel: na een all-you-can-eat avondje in een sushi restaurant zit je meestal zó vol dat je dan meerdere keren denkt: ‘Oh god, ik hoef voorlopig écht geen sushi meer!’. Ik heb dat wel, hoor! Haha. Dus stel je voor dat je het dan de volgende dag weer moet eten. Doe mij dan maar salades! Ik eet nu al 2 à 3 keer in de week salades. Heerlijk vind ik dat.

Welk drankje bestel jij altijd in een restaurant?
Spa Rood of Cola Light. Ik drink sowieso al bijna nooit alcohol, en alcohol bij het eten vind ik eigenlijk helemaal niet zo lekker. Alhoewel, in de zomer lust ik wel een Liefmans of een Radler als ik uiteten ga. 😉

Schermafbeelding 2015-06-03 om 11.42.10
Wat was vroeger je lievelingseten?
Ik denk patat. En biefstuk. Haha, lekker voor de hand liggend. :’)

Wat is het laatste dat je hebt gegeten of hebt gedronken?
Ik heb net Optimel magere kwark (appel & kaneel, yum!) op met chocopops en een grote kop groene thee. Het is ochtend.

Als jij mag kiezen waar je uiteten wil, waar ga je dan naartoe?
Ja ik denk dan tóch de Japanner. Of nee!! Happy Italy ❤ Eat all the foooood. (zo goedkoop ook)

Wat lust je écht niet?
Geitenkaas. Brr!

Om welk gerecht sta jij bekend?
Ik heb niet echt een gerecht waar ik om bekend sta. Qua koken kan ik wel zeggen dat ik dat best goed kan. Ik laat maar weinig mislukken, haha. Maar een speciaal gerecht heb ik niet. Qua baksels doen mijn macarons het héél erg goed in mijn omgeving!

Schermafbeelding 2015-06-03 om 11.42.25
Chips of chocolade?
Chocolade. Sowieso. Tony’s Chocolonely zeezout caramel, please! ❤

Wat eet jij het liefst in de bioscoop?
Een kleine zoute popcorn en dan stiekem ook nog wat M&M’s delen. Chocolade en popcorn vind ik echt super lekker.

Wat lustte je vroeger nooit, maar nu wel? En hoe komt dat?
Heb je even? :’) Ik lustte bijna niets. Vooral qua groenten ben ik echt volwassen geworden, haha. Wij eten wekelijks echt veel groenten en stiekem ben ik daar best trots op.

Vis of vlees?
Ik eet meer vlees dan vis. Maar eigenlijk eet ik alleen maar kip en af en toe een biefstuk. Dus zo spectaculair is dat niet. Vis vind ik ook héél lekker. Maar, ik denk dan toch vlees.

Welke dingen zou je nog willen ‘leren’ eten of drinken?
Uhm, moet ik even over nadenken. Ik denk bonen: sperziebonen, snijbonen etc. Want hier ben ik nog steeds geen fan van!

Schermafbeelding 2015-06-03 om 11.37.34
Wat eet jij het liefst als ontbijt?
Magere kwark van Optimel (appel & kaneel) en muesli of chocopops! Tot een jaar geleden at ik áltijd brood ’s ochtends en gruwelde ik van kwark/yoghurt. Ik ben toen een poosje flink afgevallen met Weight Watchers en daarbij hoorde ook magere kwark. Sindsdien eet ik het nog (bijna) dagelijks en ik zou niet anders meer willen/kunnen!

Als je moest kiezen: alleen nog maar voorgerechten of hoofdgerechten eten?
Shit. Ik ben echt dol op carpaccio. Maar ik lust ook graag het hoofdgerecht. Doe dan maar een hoofdgerecht want daar heb je echt veel meer keuze in!

Schermafbeelding 2015-06-03 om 11.42.50
Je staat voor het snoepschap in de supermarkt. Welk snoepje kies je uit?
Ik houd niet echt heel erg van snoep, meer van chocolade! Haha. Maar als ik dan écht moet kiezen, dan ga ik voor de roze zure matten van Katja!

2 gedachtes over “Something about food TAG

Laat een reactie achter

